sobota, března 14, 2015

Muffiny

Je to bezkonkurenční objev, vážně. Dá se dělat na sto různých způsobů a vždycky je to dobré. Jen je třeba pár věcí vychytat.


Ingredience:

250 g mouky. Je to přibližný údaj a mouka může být téměř jakákoliv. Já ve snaze žít "zdravěji" dávám pšeničnou celozrnnou, ale už jsem zkoušela i s žitnou nebo jejich kombinací a je to taky super. Původní recept je s hladkou.
50 g cukru. Původní recept je se 100 gramy, ale pak je těsto děsivě přeslazené. Můžete samozřejmě nahradit (nebo zkombinovat) s medem, agávovým sirupem apod., pokud máte spoustu peněz nazbyt. Já do posledních kusů zvolila třtinový cukr.
Prášek do pečiva.
Špetka soli.
Vanilkový cukr.
2 střední vejce.
200 ml mléka. Případně jogurt a mléko, nebo smetana, zakysaná smetana apod.
85 g rozpuštěného másla. Dá se vynechat a ničemu tím neublížíte. Možná naopak.

Možné přísady: ovesné vločky (namočené v mléce), nasekaná čokoláda (jakákoliv), oříšky, nastrouhaná mrkev, ovoce ideálně typu maliny, rybíz, borůvky... atd. Fantazii se meze nekladou.

Postup je úplně jednoduchý. Smíchat suché přísady zvlášť, pak je nasypat do "mokrých". Nemixovat, pouze promíchat. Naplnit formičky do přibližně 3/4 a do trouby na 180° C na cca 25 minut.

Možné potíže: 
Asi jsem hloupá, ale myslela jsem si (fakt), že košíčky určené na muffiny udrží těsto uvnitř. Neudrží. Samozřejmě - těsto teče, takže se papírové košíčky rozmočí, těsto vyteče a pak je všude. Takže se jich buď musí dát x na sebe nebo pořídit speciální muffinový plech, který je sice super, ale osobně preferuji silikonové... všechno. Teda všechno na pečení. 



Co se plnění košíčků týče, to je taky boj, samozřejmě se to dá dělat lžící, ale teď jsem objevila úžasnou věc v Tchibu - dávkovač na těsto. Hloupost, ale pomohla maximálně a mám v kuchyni čisto jak ze škatulky.





Na muffiny se samozřejmě dělá spousta různých ozdob, krémů, posypek apod. Na to zdobení mě ale moc neužije, takže já spíš radši kombinuju a vymýšlím nové věci přímo do těsta. Poslední muffiny byly s ovesnými vločkami, různou čokoládou, malinami a z celozrnné (pšeničné a žitné) mouky. Nemůžu je přestat jíst!

Žádné komentáře: