pátek, dubna 10, 2015

Terapie psaním

Když mi bylo nějakých čtrnáct, začala jsem si psát deník. Vesměs šlo o nějaký soubor mých lásek více či méně naplněných, později to byla hromada řečí o všelijakém hormonálním zmítání a rozervanosti srdce. Skončila jsem s psaním v době prvního vážného vztahu. Návrat k tomu byl uklidňující a já si uvědomila, že mi to pomáhá. Takže v době, kdy mi nebylo úplně nejlíp, jsem si udělala zábavný rituál s poznáváním nových míst - především kaváren - ve kterých jsem si dala něco k pití, zákusek a hodinu dvě psala. Krásně mi to vyčistilo hlavu a obohatilo mě to o nové zážitky.

Začala jsem v Café calma, mojí známé a oblíbené kavárně v Dejvicích. Je to na příjemném místě a z menu si vybere každý, dělají zapékané věci, těstoviny, saláty (nejlepší saláty, jaké jsem kdy v restauracích měla) atd. Vždycky mi tam chutnalo všechno, co jsem si dala. Nevýhodou jsou už teď vyšší ceny a neoddělené prostory pro (ne)kuřáky.



Několikrát jsem navštívila kavárny Tchibo, kde si člověk může nakoupit zajímavé věci a zároveň si dát kafe. Mají i dobré sladké pečivo, člověk nikdy úplně neví, na co tam narazí. Klasika jsou croissanty, ale často mívají i různé bábovky, koblížky apod. Obecně mám Tchibo obchody ráda, mívají tam skvělé vychytávky, které člověk jinde neobjeví. Třeba formičky na malé bábovky, dávkovače těsta a i sportovní věci tam jsou kvalitní. Jako kavárna je to ale trochu přelidněné, hlučné a nepohodlné. Ale když je nouze...



Kočkafé Freya. Na tohle místo jsem se těšila strašně moc, protože to byla první kavárna v Praze, která zároveň s kafem nabízí možnost pohrát si nebo se pomazlit s několika kočkami a koťaty. Je v Bořivojově ulici a když jsem tam přišla, měli volno (kupodivu), takže to bylo příjemné posezení. Akorát kočky neustále okupoval někdo jiný, tak jsem se spíš koukala z dálky. Na kafe si už vážně nevzpomínám, ale jistě chápete proč :-).


Klidné místo na relaxování a psaní je Kavárium, malá kavárno-cukrárna v Bubenečské ulici na Praze 6. Hledala jsem, kam si sednout, chodila jsem kolem a tohle místo předčilo moje očekávání. Vážne milé posezení a super nápadité dezerty! (fotka z webu)


Jednou před angličtinou  jsem zavítala do obnoveného Café baru Paříž (bývalá kavárna Paříž), ale ať hledám, jak hledám, nemůžu už najít ani jejich fb stránky, takže se obávám, že skončili. Byli ve Francouzské ulici 50 a měli super domácí zákusky (já měla tiramisu - mňam) a barman byl celkem příjemně družný, takže to bylo i s popovídáním. Nabízeli tam koktejly za dost rozumné ceny.

Ke konci října jsem byla v hradčanské kavárně Pointa, v ulici Na Valech. Možná to bylo spojením negativních zážitků dříve toho dne, ale nijak zvlášť mě nenadchla. Byla poměrně veliká a přelidněná, pořád někdo proudil dovnitř a ven, takže lidem u prvních stolků (jako třeba mně) tam byla velká zima. To prostředí jako takové špatné není, kafe mají dobré, zákusky taky, ale působí to tak jako "profesionálně", ale přitom nic extra. Ceny vysoké.




Jednou jsem si potřebovala rychle sednout a narazila jsem na café Arkádia přímo uprostřed obchodního centra na Pankráci. Nebylo to samozřejmě nijak útulné místo, ale zase to mělo svoje určité kouzlo, sedět tam, psát si a čas od času koukat po všech těch lidech. I když ceny samozřejmě taky poměrně vysoké a vše se platilo hned. Což asi dává smysl.

 

Další v řadě - "Mikulášská" kavárna byla Café Faux pas na Vinohradské ulici. Mám to tam ráda. Ceny takový zlatý střed a mají tam jak dobré kafe, tak i poměrně velký výběr různého jídla, především palačinek. Na psaní nebo popovídání s kamarádkou je to ideální místo. I když taky poměrně frekventované.


Moje oblíbená "masovka" je CrossCafe, což má nějaké znaky všech těch Starbucks a Cost, ale přitom jsou tam lepší ceny, velmi dobrý výběr (kafe, čaje, zákusky...) a příjemné posezení. Chodím do něj často, nejčastěji na Strossmayerovo náměstí, Anděl nebo na I. P. Pavlova. Ve všední dny dělají také bezkonkurenční polévky.



Když člověk nemá zrovna čas procházet a zkoumat místa, zastaví se v nějakém obchodním centru. A "moje" obchodní centrum je Eden, kde jsem pečená vařená. Zastavila jsem se tam jednou v lednu v kavárně Collection, která je trochu odstrčená od všech těch fast foodů a měla zrovna nějakou akci na kafe a cheesecake a co bych byla za spotřebitele, kdyby mě to nenalákalo :) Takže místo bubble tea v "Tapi tea" (kde mají mimochodem mnohem lepší než ve zprofanovaném Bubbleology) jsem si sedla na kafe a sladké právě tam. Ceny rozumné, akce mě bavily a celkem se tam dalo i posedět.


V Costě nedávno začali prodávat ostružinové latté s bílou čokoládou a borůvkový "nízkotučný" muffin. Obojí znělo super-lákavě, zvlášť i v kombinaci se slovem "nízkotučný" a s tím, že se koupí přispěje na nadaci Táni Kuchařové pro seniory. Tak jsem si jednoho krásného dne dala v Costě obojí. Ona Costa je taková moje srdcovka, i když příšerně drahá. Když jsem začínala s "příjemnými dny", kupovala jsem si ve stánku Costy na Hradčanské kafe a vždycky mi udělalo obří radost, i když stálo majlant :-). Takže jsem přišla na latté a muffin a připadala jsem si děsně dobře, i když latté bylo přeslazené a muffin rozhodně není "nízkotučný"... nicméně na příjemné posezení v "buržo stylu" to bylo...



A když už jsme u "buržo stylu", podobně tomu bylo i ve vysoce autentické francouzské kavárně Milléme na Jiřího z Poděbrad. Je to pěkná kavárna, příjemné posezení, psát se tam dá, ale stačilo jednou. Ty zákusky, které vypadají opravdu dobře, se nepořídí pod stovku. Takže ve velkém stylu číslo 2. Zajímavý zážitek, velmi multikulturní!



No a co se kaváren týče, nejnovější zkušeností je spíš cukrárna než kavárna Yobar, která má mini-pobočku ve Vodičkově ulici. Je to velmi příjemné, malé, roztomilé místo, kde je teda hlavním tahounem frozen yogurt (rozumná cena 39 Kč za 100 gramů), na který plánuju někdy přijít i sem, nejen do Palladia a Funny Danny, které miluju a nakupuju vouchery přes Slevomat. Yobar má malinký pultík s židličkami, kam se dá sednout, dobré velké kafe a skvělé muffiny. Na tom maličkém pultíku se ale psát nedá, to tedy ne. Ale na krátké "single" posezení přímo uprostřed velkoměsta je to bezvadné místo. Voucher na kafe a muffin jsem mimochodem taky sehnala přes Slevomat :)


Tolik asi ke kavárnám, ale se Sokarem zkoušíme i čajovny. Mezi prvními novinkami byla čajovna Shi-sha 2, která byla velice příjemná a mají tam nejlepší masalu, kterou jsem kdy pila :) Je to taková typická "obřadová" čajovna, nebo aspoň na pohled, obsluhují tam docela normální lidi. Je to super místo, jak na posezení, tak na psaní, ceny mají rozumné, čaje skvělé.


Další byla Andělská čajovna v Ječné, která zklamala. Ceny velice vysoké a prostředí takové doupě... kdybych nevěděla, že jde o čajovnu, asi bych se tam bála vkročit. A na stěnách mají holotropní obrázky :-). Takže jsme tam pobyli tak hodinku a pak šli do naší známé Květinové čajovny v Myslíkově. Taky je to trochu srdcovka, protože jsem tam byla nedlouho po rozchodu a všechno jsem tam mohla říct a svěřit aspoň na chvíli do rukou někoho jiného... Ráda se tam vracím, i proto, že tam mají bezvadné čaje, milou obsluhu, pěkné věci jako ručně dělané přívěšky, náučnice... spoustu různých sladkostí a i něco rozumného "k večeři". Na posezení bezvadné místo. Ale zavírají docela brzy, takže jsme zavítali ještě do kavárny Dobrá trafika v Korunní, kde mají super výběr různých nápojů i pochutin. Nekouří se tam, takže na delší večerní popovídání ideální místo. A jistě by bylo i na psaní, kdybych na to někdy měla čas :-)


No a Peklo... Teda oficiálním názvem Čajový bar Peklo nebe ráj. S obří nabídkou všeho možného (včetně skvělých bubble tea, piva, pizzy a desítek dalších věcí). Zatím vše, co jsem tam ochutnala, bylo super a přidávají stále nové a nové věci. Každou druhou neděli se také pořádají kvízy na týmy, které většinou docílí, že si člověk připadá jako naprostý idiot, ale je to zábavné :-) A v ceně kvízů je i nějaký drink a něco malého na zobání a tak... Peklo je místo, kam se dá vracet pořád a já se tam vracím vážně ráda. Na psaní, popovídání, deskovky, větší srazy... prostě na cokoliv.


Nevím, na kolik kaváren (čajoven) jsem ještě zapomněla, ale určitě na nějaké ano. Také jich mám spoustu vyhlídnutých do budoucna, protože i když už to psaní tolik nepotřebuju jako kdysi, pořád mě to baví a pořád si tím čas od času čistím hlavu. Také zachovávám ty děsně chytré myšlenky pro budoucí generace... :) (Jednou se někdo bude možná trochu divit...!) Kdybyste měli nějaké tipy na super místa, neváhejte mi je napsat!

1 komentář:

JacobCarter řekl(a)...

Tady je podobná recenze na pražské zajímavé kavárny jako ta tvoje, můžeš se třeba inspirovat kam dál. Udělal jsem podle něj i list na 4SQ.