sobota, srpna 16, 2008

Titanic


Samozřejmě, je to Titanic. Mám ten příběh ráda, ne ani tolik kvůli filmu, ačkoliv i ten mě ve své době docela zasáhl. Je to jedna z těch věcí z minulosti, které jsou mi známé. A ta výstava rozhodně měla stát za to.

Kdo tam ještě nebyl, doporučuju. Pokud si aspoň trochu dokážete představit, že všechny ty věci ve skleněných vitrínách skutečně ležely na dně moře x desítek let, že opravdu patřily nějakým lidem, bude to pro vás mít význam. Většina cestujících, vlastníků těch věcí, zemřela tam, na "nepotopitelné" lodi.
Líbí se mi, že ta výstava vypráví příběhy. Dává jména obětem. Na začátku jsme dostaly palubní lístek se jménem některého z cestujících, na konci jsme se mohli podívat, zda osoba zemřela nebo ne. Jako by na tom záleželo! Ale opravdu jsem byla ráda, když jsem zjistila, že naše Kate Florenc Phillipsová přežila. (Byla těhotná a tehdy o tom ještě nevěděla.)

Myslím si, že návštěva výstavy stojí za to, i pro lidi, které ten příběh nijak zvlášť neoslovil. Takže běžte, než to skončí!

http://www.vystava-titanic.cz/

1 komentář:

Jarmom řekl(a)...

S tím, že výstava osloví i někoho, kdo obecně Titanic nemusí, plně souhlasím. Humbuk okolo filmu mě odpuzoval, film mě nebral nikdy, ale tahle výstava je prostě jedna z nejlepších, co jsem kdy viděl.