středa, července 22, 2009

Wizard ´09 - postřehy

  • Byla jsem tam a i když přiznám, že se mi hned po FFku skoro vůbec nechtělo, nakonec to bylo moc hezké.
  • Přijelo hrozně málo známých lidí. Zahlédla jsem Ziinu, Praotce, Deuse a Patrika, ale jinak víceméně pusto a prázdno až na pár Potterovců, Samuela a známých od organizátorů. Ale Kat mi to vynahradila, tu jsem stejně chtěla vidět ze všech nejvíc a byly jsme spolu i na obědě v pizzerii, takže jsme konečně měly zase jednou chvilku pro sebe:-).
  • Místnost, kde byli kluci z ŽvB byla daleko a málokdo o ní věděl. Vůbec značení bylo takové podivné, ale co už. Byla jsem se tam na chvilku podívat a i když jsem na ně neměla moc čas, zase jsem si uvědomila, jak se mi po té hře stýská.
  • Zmocnila jsem se dvou vstupenek - se Snapem a Hermionou. Snapea jsem si nechala, Hermionu jsem vzala domů Petrovi.
  • Stánek s předměty se mi moc líbil. Kdybych měla asi tak 10 000 navíc, koupila bych si tam spoustu věcí.
  • Moje "přednáška" s názvem "Na co se těšit v Princi dvojí krve" byla už opravdu trapná, i když nějaké lidi jsem měla a někteří z nich vypadali, že se jim to i docela líbí. Já si připadala už doopravdy blbě.
  • Na dabéry se přijela podívat i moje maminka, která se těšila především na Aleše Procházku. Kdo taky ne? Třeba moje zklamání, když jsem se dvě hodiny před začátkem besedy dozvěděla, že nepřijede, bylo o dost větší, než bych byla čekala. Místo něj se ale dostavil Pavel Trávníček. Musím říct, že je to určitě velký herec, dokáže zabavit lidi, být vtipný, ale ta hodina a půl, kterou jsem vedle něj seděla na pódiu, mi docela stačila - bylo to velmi vyčerpávající. Jirka Kocman mě mile překvapil svou nenuceností, uvolněností a příjemným a humorným vystupováním (když ho zrovna pan Trávníček pustil ke slovu). Bylo to zajímavé.
  • Kouzelníka jsem neviděla, prý nebyl vůbec špatný.
  • Kdo počkal na Chrise Rankina, určitě toho nelitoval. Sál nebyl sice vůbec zaplněný, ale o to jsem z besedy měla lepší pocit. Bylo to příjemně dlouhé, komorní, milé. Chris je charismatický a zábavný a jeho historky z natáčení stojí za to (nepřestává mi vrtat hlavou, co všechno mohl představitel Arthura Weasleho říkat při natáčení místo "gumové kachničky"). Každopádně mě to rozhodně vyprovokovalo pustit si všechny díly HP znovu a podívat se bedlivě, kde a jak tam vlastně hraje, kde se drží hlavní postavy a co tam povídá. Dívat se na to a vědět podrobnosti bylo zajímavé... No zkrátka beseda s Chrisem úžasná, mluvil krásnou angličtinou a velice srozumitelně, jeho překladateli jsem často česky rozuměla míň jak jemu (navíc teda ten překladatel vůbec neznal Harryho Pottera, takže z toho byly docela zmatky). Beseda bohužel skončila až příliš brzy, měla bych ještě spoustu otázek...
  • Na conu chyběl stánek s občerstvením. Aspoň nějaké pití a něco malého k jídlu - myslím si, že by se to i vyplatilo.
  • Namíchlo mě, že jsem se tak dlouho a ve stresu dělala s tolika otázkami na OVCE a pak se tam z deseti dalo vždy jen sedm.
  • Nestihla jsem si složit Pobertův plánek.
  • Večer jsme s Kat přejížděly na Anděla na verzi Harryho s titulkama. Někteří lidi i během conu tvrdili, že na stránkách vlastně vůbec není napsáno, že v Ládví je jen dabovaná verzce a mnoho lidí to tudíž netušilo. My naštěstí ano, tak jsme si přejely a já rozhodně nelitovala. Film jsem viděla ještě ve společnosti Johnyho, Kirany a Teaze, nebylo mi ani líto, že tam není hromada Potterovců z Wizardu, chyběl mi tam jen Petr.
  • A samotný film? Musím se přiznat, že jsem od toho čekala víc. Od závěru i něco jiného, než jen že se Belatrix projde po stole a rozbije nějaké nádobí. Celou dobu jsem čekala, kdy se dostaví slíbený "rozjezd" a on se nedostavil. Nicméně jsem se dobře bavila, herci mi přišli výborní (nejlepší asi Tom Felton a klasicky Alan Rickman) a nebylo tam pro mě žádné velké zklamání, jako např. u Vězně z Azkabanu, což může být dobrý film sebevíc, ale bylo tam tolik věcí, které mě mrzely, že ten díl neumím mít příliš ráda. Někteří lidi tvrdí, že jim vadily ty rozdíly, které v Princi byly v porovnání s knihou. Mně tam chyběly jen vzpomínky na Tomovy příbuzné (+ zavraždění rodičů) a něco víc o viteálech (z těch tří minut, co tomu Brumbál ve filmu věnoval, bych být Harrym fakt neměla jediný klíč, kde vůbec začít). Ale jinak mi to nepřišlo nijak hrozné, spíš i naopak - dějová linie byla slušně zachovaná. Doupě mě štvalo, to jsem nepochopila vůbec. Ale jinak - podle mě dobré, dá se to. Ráda na to klidně půjdu ještě jednou (v současnosti by to bylo po čtvrté:-)).

Podle mě byl Wizard příjemný con a myslím si, že většina lidí to nebude považovat za ztrátu času. Uznávám, že to bylo spíše pro skalní fanoušky, ale i z těch ostatních - kdo chtěl, něco si tam našel. Třeba na Chrise nedám dopustit:-).Takže díky Nikolovi a Thomasovi za organizaci a doufám, že se něco podobného uspořádá zase příští rok při první části sedmého dílu. Pokud ano, já určitě nebudu chybět.

Žádné komentáře: